A hajó

A Principessa Libera „A” HUN-115 lajstromszámmal, magyar lobogó alatt versenyez. A hajó az újzélandi Bruce Farr tervei alapján 2000-ben készült a neves olasz Patucelli műhelyben, itt kapta gyönyörű egyben találó nevét is. A hajó meghatározó paramétereit úgy alakították a tervezés és építés során, hogy a Principessa minden ízében a sebesség maximalizálást szolgálja: 12,7 méteres hossza mellett 8,50 méteres szélességével különleges menettulajdonságokkal rendelkezik. A legénység a hajót a saját súlyával tartja egyensúlyban az úgynevezett „trapézkereteken” állva-mozogva, a fordulókban rohanva, mindezt úgy, hogy testüket egy speciális mellény segítségével függesztik fel az árbocra rögzített trapézkötelekre segítségével. Egyszerre atlétikus és akrobatikus mozgással viszi előre és tartja ideális pozícióban a csapat a hajót. A libera a hazai és a nemzetközi vizek eltérő mélységére optimalizált tőkesúly-készlettel rendelkezik, így a merülési mélysége – 2-től 3,6 méterig -, mind a forgatónyomaték nagysága hozzáigazítható a versenykörülményekhez. A balatoni kúriák jellemző alapterületének méretével is vetélkedő vitorlákat a 21 méter magasságú árboc hordozza, amin helyet kap a 90 m2-es nagyvitorla, a 85 m2-es Top-genua, és a közel 100 m2-es Code „Zero”. Bőszeles szakaszban a hajó 260m2 gennakert hord; megfelelő szélviszonyok között így olyan sebességre képes, ami „beindítja” a Principessa „hidrodinamikai motorjait”, s tartósan siklásban tartható a vitorlás.

 


<<<A csapat


Kapcsolat>>>