Akkor a legnagyobb a sötétség, mikor a hajnal közel van!

Nem teljesen így terveztük a Kékszalag előtti utolsó heteket, de egy feszített tempójú felkészülési program során történnek váratlan dolgok. Így kerültünk mi is kissé nehéz helyzetbe a hétvégén, de minden híreszteléssel ellentétben indulunk a Kékszalagon.

Az igen hosszúra sikerült hétvégénket egy éjszakai edzéssel kezdtük péntek este 6-kor. Felszerelés után 10 körül mentünk vízre, átmentünk a csövön, majd kicsit később vissza. A forgolódó, 3-15 csomós szélben több vitorla kombinációt is kipróbáltunk, szoktuk a tihanyi és szántódi fényeket, majd levezetésként egy félszeles veretéssel száguldottunk haza. Másnap, a bizonytalan időjárási viszonyok miatt, a hajó tuningolásával foglalkoztunk, így vasárnap egy menetre éhes Hercegnő várt minket. Ismét a nyugati medencét céloztuk meg. Nagyon kellemetlen szél volt, mind az ereje, mind pedig az iránya eléggé széles skálán mozgott, ezért rengeteg vitorlacserét és reffelést hajtottunk végre. A keleti medencébe visszaérve, Csopak magasságában felrántottuk a golyót, és egy eszeveszett száguldás vette kezdetét, átlag 17-18 csomó körüli sebességgel. Halzoláshoz készülődvén leejtettünk széltengelybe, amikor is egy erős és váratlan irányú pöff következtében felborultunk. Hál’istennek senkinek nem esett baja, de a Hercegnő kisebb nagyobb sérüléseket szenvedett. Az árboc és a vitorlázat szinte sértetlenül megúszta, de a szárnyakra, és a hajó oldalára ráfér némi karbonozás. A csapat egy emberként küzdött azért, hogy a hajót a lehető legjobb állapotban partra mentse, majd este 9-ig szereltünk, hogy a javítási munkálatokat már ma-holnap elkezdhessék a szakemberek. Hálával tartozunk a yacht-sail.hu csapatának, akik nagyon sokat segítettek a mentés során.

Egy szó mint száz, üzenjük mindenkinek, hogy a Hercegnő legénysége elszántabb, mint valaha, és július 2.-án reggel 9 órakor ott lesz a Principessa a 2015-ös Kékszalag rajtjánál.

FOTO: Principessa Sailing Team