Bormámor – Principessa 18+

A hétvégi Borregattáról abszolút győzteseként távozott az Obzidián-Principessa csapata. Első alkalommal vett részt az egység ezen a kitűnő szakági regattán, ahol a kiváló borok és remek csapatok társaságában a túra, majd a pályaversenyen is elsőként haladt át a célvonalon. A parton a bor, a vízen a sebesség fokozta a mámort – nem is akárhogy.

A palackokban és a bormóló kóstolósátraiban jobbnál jobb borok, a móló végében egy ugrásra kész Jaguár kabrió, a pályán szombaton 17-20, vasárnap pedig 25-28 csomós alapszél várta a versenyzőket Az Obzidián, a Hilltop, a Bock, a Bujdosó és a további borászatok nagy csábítást jelentettek, de a 16 fős legénység hősiesen ellenállt, és a mámort ezúttal is a vízen kereste.
A szombati futamot az idei versenyszezon legerősebb szelében, 14-15 csomós sebességet is elérve magabiztosan teljesítette a csapat. Ez a verseny a Kékszalagra való  felkészülési program része is volt; az inkább gyengeszeles Fehérszalag után kifejezetten ízlett a legényeknek a munkásabb és a határokat tágító rohanás. Az Obzidián hűsítő tokaji boraival koccintott a csapat a sikerre, aztán a szokásos napi értékelés keretében nyugtázta a vízen történteket.

Vasárnap reggel a balatonfői kikötőben 20 csomó feletti szél és emiatt számos aggódó kormányos fogadta a Hercegnő legényeit. Többek már arról beszéltek, hogy a viharos szél miatt törlik a futamot. A rendezők dicséretére legyen mondva, hogy ésszerűen reagáltak, és a pályát ugyan átalakították, de kiküldték a mezőnyt a vízre. Az csak később derülhetett ki, hogy futam idején 30-35 csomó közötti befújásokkal kellett megküzdeniük a versenyzőknek.
Tudtuk, hogy szombaton még nem értük el a végső határt, amit máris visszaigazolt a vasárnapi menet. A briliáns csapatmunkának köszönhetően a Principessa tökéletes kontroll alatt átlépte a 18 csomós sebességet és belépett a mámorzónába.

Az egy kilométer hosszú pályán jeltől-jelig csak percek maradtak arra, hogy a legénység felkészüljön a következő manőverre és a szembe hajózó mezőnyre, de hibátlanul működött a bow, a balance, a pit, a trim, a sail manager egyaránt. Rauschenberger Miklós a „rohanógépek” számára már uralhatatlannak tartott szélsebesség-tartományban biztos kezű kormányzással ismét bebizonyította, hogy a Hercegnő a leggyorsabb egytestű hajó a Balatonon.

 

 

 

 

 

 

 

INFO: PYC
FOTO: Rozsdi