Elkezdtük a szezont!

Amint azt korábban jeleztük, a Principessa Sailing Team 2015-ben új csapattal és új lendülettel vág neki a szezonnak. A felkészülés elkezdődött, a rövid hírösszefoglalónkat alább olvashatjátok.

BUDAPEST BOAT SHOW

Az idei Boatshow-n külön standdal vártuk a barátokat és a csapat után érdeklődőket. Sokan voltak ránk kíváncsiak és sokan örültek, hogy újult erővel vágunk neki az évnek. Játékunk is nagy népszerüségnek örvendett, eredményhírdetés 1 hónap múlva.

MÉDIA

Honlapunk folyamatosan frissül, a tartalom folyamatosan átalakul és bővül, hogy mindig mindenki naprakész információkat kaphasson a csapatról. A facebook oldalunk is él, így a közösségi oldalon is érdemes minket követni.

WORKSHOP

A parti felkészülést március közepén kezdte meg a csapat, méghozzá egy Workshop keretein belül, ahol átbeszéltük a verseny-, illetve edzésnaptárat, a fontosabb posztokat, és a teendőket az éles kezdésig. Nagyon tanulságos délutánt töltöttünk együtt, a csapat rendkívül elszánt.

SZEZONKEZDET-ÚJ KIKÖTŐ

Április elején előhoztuk a Hercegnőt a hangárból, ahol a téli pihenőjét töltötte. Az első hónap a karbantartási munkálatokkal telt, a csapat összehangoltságának, szervezettségének köszönhetően most hétvégén befejeztük a hajó felkészítését az idei szezonra. Az eredmény magáért beszél, a hajó ismét nagyon “egyben van”.

Akik a siófoki kikötőben jártak az elmúlt hetekben azt vehették észre, hogy ismerős hajó áll a parton. Nem csak déli(parti)báb volt, valóban elköltözünk. Az északi parton lévő bázisunkkal már nem volt meg a megfelelő összhang, ezért  anyakikötőt váltottunk és idéntől a Siófoki BAHART kikötő ad otthont nekünk. A rendelkezésünkre álló, meglehetősen nagy területet a csapat mára már teljesen belakta, otthonossá tette, így méltó helye lesz a Hercegnőnek.

AZ ELSŐ VÍZI EDZÉS

Klasszikus mondattal élve: Újra nedves a Hercegnő! Vasárnap sor került az első vízi edzésre. A 20+ csomós északi szélben félszelezéssel kezdtünk, ahol az első vízfröccs és a bemelegedés után már szépen vitte a csapat a hajót az igen pöffös szél ellenére. Utána kreuz-olgatni kezdtünk, a fordulókat gyakoroltuk. Ekkorra már egészen összhangba került a csapat, a trimmerek, és a kormányos. Az egyik fordulónál azonban a lee-oldali backstay leakadt az egyik csörlőbe, így lévén, hogy a nagyvitorlát nem tudtuk kiengedni, komótosan feldőlt a hajó. A csapat rendkívül profin, és higgadtan kezelte a helyzetet, ezt mutatta az is, hogy a legénység egyharmada rögtön a svertre állt. Gyorsan leellenőriztük, hogy mindenki meg van e, lehúztuk a vitorlákat, majd a kísérő motoros segítségével visszaállítottuk a hajót. Mivel a nagyvitorlán felfedeztünk néhány kisebb szakadást, ezért az aznapi edzésünk véget ért. Vontázás közben megállapítottuk, ha szándékos próbaborulást csináltunk volna, akkor sem tudtuk volna jobban kivitelezni a „havária-manővert”, hiszen semmilyen személyi sérülés nem történt és minimális anyagi kár mellett abszolváltuk a szituációt. Még a topműszerünk is sértetlen maradt, némi iszap mintavételtől eltekintve! Köszönjük Németh Péternek és Milbich Andrisnak a profi mentést és a jó hangulatot :) . Jövő héten háromnapos edzéssel folytatjuk…