Két hétvége, két verseny, két győzelem: Ügyvéd kupa és Beszédes emlékverseny

Csapatunk a Kékszalag után a jól megérdemelt pihenőjét töltötte, de már mindenki várta, hogy újra meglovagolhassuk a magyar tenger hullámait a Hercegnő hátán. Július utolsó hétvégéjén rendezték az idei Ügyvéd kupát, ahova a dr. Ugrin Tamás ügyvédi iroda színeiben érkeztünk. Két héttel később következett a Beszédes József emlékverseny.

Az Ügyvéd kupára csökkentett létszámmal érkezett csapatunk, hogy helyet szorítsunk szponzorainknak, dr. Ugrin Tamásnak, Doroszlay Lászlónak a Heavy Toolstól, és Bágfalvi Gábornak. Szerettünk volna a rajt előtt kicsit vitorlázni a vendégeinkkel, erre azonban nem maradt idő, de ez abszolút nem okozott gondot, hiszen a három új ember amint felvette a trapéz bugyit ki is állt a drótra, és nem is hallottuk a hangjukat a verseny alatt, teljesen profin olvadtak bele a csapatunkba.
A rajtunk nem volt a legtisztább, de rövid időn belül már zavartalan szélben vitorláztunk. Kenesén elsőnek fordultunk, éles hátszél menetben indultunk vissza Aliga felé, de néhány száz méter múlva a topgénuánk felhúzója megcsavarodott, emiatt fokkal kellett tovább mennünk, amíg a hajó orrában kialakult válságstáb rekord idő alatt megoldotta a problémát a BoatCaptain-ünk árbocra való felhúzásával. Ennek következtében kissé magunkra húztuk a mezőnyt, de az aligai kaput már sorainkat rendezve vettük, és a Siófokig tartó kreuz szakaszban újra tisztességes előnyre tettünk szert. Az utolsó bóját megkerülve kissé élesnek ítéltük a befutó szakaszt, ezért a genakker felhúzása előtt némi magasságot nyertünk, majd a hátszél vitorlánkat felhúzva szépen bevágattunk az aligai befutóba, ezzel abszolútban negyedszerre megnyerve az Ügyvédkupát.

Hivatalos fotók itt.
Eredmények itt.

 

Két héttel később következett a Beszédes József emlékverseny. Itt már éles csapattal álltunk rajthoz, sajnos a Raffica nem jött el, így ellenfél nélkül magunkkal, és az idővel versenyeztünk. Első nap egy nagyobb pálya (Balatonfüred-Tihany-Alsóörs-Siófok) várt ránk, kicsi, de kitartó széllel. Néhány másodperc benne maradt a rajtban, de Tihanyban már utolértük a 20 perccel korábban rajtolókat, és sallangmentesen vitorláztunk egészen a befutóig, ahol a rendezőt pályajelnek tekintve felélesedtünk, és továbbvitorlázva nekiláttunk az aznap délutánra tervezett edzésnek.

Másnap már reggel éreztük, hogy kifejezetten liberás idő lesz, az árboc tetején lévő szélműszer meg sem mozdult, a víz tükörsima volt. A helyzet nem is változott a rajtig, maximális vitorlafelülettel indultunk a vasárnapi távnak (Siófok-Tihany-Balatonfüred-Siófok). A korábban induló, kisebb sebességpotenciállal rendelkező hajókat a rajtot követően nem sokkal már utolértük és el is hagytuk, azonban a balatonfüredi jelnél a meglévő minimális szél is elfogyott, ezzel kicsit közelebb kerültek a mezőny gyorsabb hajói. Habár a versenyen nem indult, de edzés címén csatlakozott a versenyhez Magyarország legújabb SL33-as katamaránja, az ex-Friss víz, Rauschenberger Miklóssal a kormánynál. A verseny során tökéletesen lehetett követni a két hajó közötti különbséget. Amíg fújt a szél, vészesen közeledtek, a füredi leállásban viszont olyannyira beragadtak, hogy a befutó előtt nem sokkal még alig láttuk őket, majd mikor elérte őket a frissebb szél, amiben mi befutottunk, egy testre ágaskodva percek alatt dolgozták le a több kilométeres hátrányukat. Ahogy a katamarán, úgy a teljes mezőny beragadt a Balatonfüred előtti szélcsendben, így komoly előnnyel futottunk be, reménykedve, hogy ez jó hatással lesz a Yardstick eredményre.

Fotó: Boér Máté, Vida Henrietta
Porthole cikk: itt