Pünkösdi Regatta 2012

A pünkösd-hétvége évek óta komplex programmal telik a Szentkirályi-Principessa csapata számára. Ekkor forgatjuk kisfilmjeinket, hajót állítunk, próbálgatunk, és csapatot építünk. Idén is így tettünk, kibővítve a keretet a „kistesóval”, a Buda–Cash Vodafone Gemini (Ventilo 28) katamaránnal és legénységével.

A péntek este a felkészülés jegyében telt, hiszen akadtak olyan műhelyes munkák, amik csak az éj leple alatt készülhettek el. Szombat reggel azonban már versenyre készen indultunk a földvári rajtra.

Pünkösdi Regatta 2012A Szentkirályi-Principessa Rozsda motoros kíséretével, míg a Gemini Isti támogatásával ért le a rajtvonalra. A 10 órai startot a rohanógépek egy külön szekcióból teljesítették, így mi is. Sajnos hiába bűvészkedte a verdát időben Mikulás a rajtvonalra, egy kis vitorla behúzási malőr máris hátrányba hozta a Hercegnőt az ellenfelekkel szemben. Ekkor pazar időjárási viszonyok között, napsütés és bőszél kíséretében kezdődött a „fogjuk meg az elszökött ellenfeleket” játék. A Raffica magabiztosan halad előttünk, ami érthető volt, hiszen míg a Principessa éles menetben, addig a Raffica bőszeles szakaszokban volt eddig is egy kicsit gyorsabb a másiknál. Ám most, hogy bulba nélkül haladtak a srácok, tovább növelték előnyüket velünk szemben. Egészen a györöki csücsökig tartott a fogócska, ahol is a két libera ügyesen lejátszotta a raumban kicsit sutábban mozgó katamaránokat és páros versenynek kiáltotta ki az első napi befutót. A Raffica előnyét fokozta a szerényebb merülés, ami jótékonyan járul hozzá az első napi szoros győzelemhez. Gratulálunk Kircsi csapatának, remek küzdelem volt! A harmadik helyen csapatunk üdvöskéi futottak be közvetlen mögöttünk a Buda-Cash Vodafone fedélzetén. A kis katamarán olykor eszement sebességgel közlekedett, de talán megérezte, hogy az évadnyitón megsérült Váradi Szabó János kormányos helyett Litkey Csabi viszi, így még bemelegített a keszthelyi leutazáson.Pünkösdi Regatta 2012

A nap nem maradt szenzáció nélkül. A Speedy libera felborult, kiállt. Az Ogre felborult és részben elsüllyed, ahogy a Bendegúz nevű jolle is. A Fétis pedig az árbocát törte. Ehhez képes Vándor Robiék „csak” felborították a befutó előtt a fekete lopakodót.

Vasárnap a szokásos keszthelyi pályaverseny várt ránk. Nem szerettük volna az elsőző napi hibát újra elkövetni, így a feszes rajt után hiba nélkül, azonnal az élre álltunk; naná, hogy nyomunkban a Raffica egységgel és a kéttestű kihívókkal. Mivel a kellemes keletiben cirkálva haladtunk, sikerült fokozatosan növelni az előnyünket. Ám persze, mikor bolondul meg az ember, ha nem az első helyen. Amikor nem elég a megszerzett előny, és azt hiszi, még több kell. De, ahogy pajtásaink mondják; „amit zsebre tehetsz, tedd is zsebre”. Az ellenfelek elengedése komoly taktikai hiba volt, ami meg is bosszulta magát, azonnal a negyedik helyre vágtuk vissza magunkat. Ennek megfelelően ez a nap a katamaránokról szólt, első helyen Vándor Robiék haladtak át a befutón. Ám erre a napra is jutott egy izgalmas Raffica jelenet, hiszen a Gemini katamarán a befutó előtti száz méteren tudta csak lebirkózni a liberát, ami nemes versengést hozott a két egység között, gratulálunk nekik. Ezt követően szűkebb körben csapatépítés, taktikai és technikai értekezést folytattunk, már összevontan a kistestvér legénységével. Lefekvés előtt a 2011-es évben megszerzett kupát még magunkhoz vettük és készültünk a hétfői haza útra.

Pünkösdi Regatta 2012

Rajt reggel 9-kor. Ez még nem is lenne olyan tragikus, ha nem a keszthelyi Libás kikötőben zajlana, ahol köztudott, hogy a kijáratnál nincs elég víz. Torlódás, vonták, megfeneklett hajók, esetenként rutintalan beavatkozók fokozzák a reggeli Pünkösdi Regatta 2012izgalmakat. Sopi az öngyilkos japán világháborús pilótákat is megszégyenítő önbizalommal rongyol be a sűrűjébe. Még jó, hogy van a reflex, és a gyors reagálású gázkar a minket húzó motorosban, különben az Avatár és a Principessa ma már egy katamaránt formázna. A rajt a szokásos szekcionált formáció, reggeli keletivel tűzdelve. Szikrázó napsütésben vágunk neki a távnak, ismét az élen. Jó érzés tudni, hogy a cirkálás valóban az erősségünk. Kistesó megrántja a déli partot – alaposan meg is nézi a nap folyamán, legközelebb csak a hajógyárban találkozunk.  Ellenben a két libera ismét páros versenyt vív – csodálatos látvány. Fej-fej mellett haladnak a Szigligeti-öbölig, ahol Kircsi furfangosan a partot bekockáztatja, amivel hajója erősségét kamatoztatni tudja. A parttal párhuzamosan egyre inkább félszelesen kiegérkedig a Principessa alól, majd a megszerzett előnyt a bőszelesedő szakaszban egészen 7 percesre tudja növelni. Csak a két hajó küzd az élen, a többiek látótávolságban sincsenek, még a katamaránok sem. Szép küzdelem jutott erre a napra is.Pünkösdi Regatta 2012

Hazaúton még egy kis fotózás, filmforgatás is belefért a jeges vihar előtt, majd vonta és újra vitorlázás. Reff-teszt és daruzás kíséretében zártuk a pünkösdi hétvégét.