Támogatás

A Principessa Sailing Team nagy erőssége – az egyénekben szunnyadó tehetség mellett – a generációk közötti összefogás, a kitűnő csapatszellem, valamint az „ügy” iránt tanúsított alázat és lojalitás. A versenysportban azonban ezek nem elegendőek a tartós sikerhez; az igazán nagy célok eléréséhez nélkülözhetetlenek azok a partnerek, akik a kimagasló teljesítményekhez szükséges objektív feltételek megteremtésében vállalnak szerepet.

Elmondhatjuk, hogy bőséggel vannak tapasztalataink a sikeres vállalatokkal, vezető márkákkal való partneri együttműködés területén. Velük együtt alakítottuk ki azokat a megoldásokat, amelyekkel a legnagyobb hatékonysággal tudjuk kölcsönösen szolgálni egymás céljainak elérését.

Általános megoldásaink (pl. szponzoráció) mellett egyedi konstrukciók, illetve ezek kombinációja is létrehozható. Akár egy vállalatról, termékről vagy üzenetről legyen szó, a Principessa és a csapat alkalmas a legértékesebb, konverzióképes kreatív koncepciók, kampányok megvalósítására is.

Partnereink igényei alapján ezek a megoldások kerültek portfóliónkba: „„

- Hajóbranding: kreatív reklámfelületek a hajótest, árboc, boom és vitorla meghatározott részein, „„

- Csapatbranding: logo megjelenítése a csapat ruházatán,
„„
- Helyszíni promóciós megjelenési lehetőségek: zászló, molino, asztali dekor eszközök, szóróanyagok, termék kihelyezés a csapat megjelenéseikor (pl. díjátadók),
„„
- Felhasználói promóció: adott termék használata, ezáltal annak megjelenése a csapatról készült képdokumentumokon,
„„
- Versenyzési lehetőség: a legénység soraiban a Principessa Sailing Team exkluzív helyet biztosít a versenyeken a kiemelt partner (elsősorban a névszponzor) számára, így a támogató partner személyes élményeken és tapasztalatokon keresztül is részesévé válhasson a csapat életének,
„„
- A partner csapatának versenyeztetése: a partner tevékenységi területéhez kötődő szakági regattákon a partnerek által kiválasztott  személyek (pl. tulajdonosok, munkatársak, prémium ügyfelek) részvételével, a versenycsapatba integrálásukkal áll rajthoz a Principessa.
„„
- Csapatépítés: tréning szervezése a Principessa versenyhajóval,
„„
- Print-médiafelület: szakirányú és más nyomtatott sajtóban rendszeres megjelenés,

- Online-médiafelület: internetes megjelenítések, banner, linkelhető partner logo elhelyezése, beszámolók a csapatról, eredményekről,
„„
- Televíziós megjelenések: az éves PR terv alapján,
„„
- DVD készítése a versenyekről: vállalati imázsfilm összeállítása,
„„
- Reklámfilm készítése, termékfotózás: a partner szolgáltatásának, termékének reklámozásához készülő film, kiadvány, termékcsomagoláson szereplő grafika kulisszája a Principessa (a legénység közreműködésével).

- „„Merchandising: a partner termékeinek vagy szolgáltatásainak megjelenítése ajándék/vásárolható tárgyakon, amelyek a Principessa márkajegyeket is tartalmazzák.

„„- Csapatruházat „klónozása”: a partnerek számára a csapat által viselt formaruha biztosítása.

- Hírmegosztás: saját közösségi médiafelületünkön (facebook.com/principessasailingteam) publikáljuk a partnerrel közösen létrehozott vagy általa biztosított tartalmakat.

Kialakult a partneri együttműködés több szintje is. Mind időbeliségében (egész szezonra, egy versenysorozatra vagy akár csak egy eseményre), és tartalmában (eszköz, termék, szolgáltatás, anyagi forrás biztosítása), mind formájában (szponzoráció, reklámozás, szolgáltatásvásárlás, közös projektek létrehozása) és volumenében különböző együttműködések alakíthatók ki partnereinkkel a következő (általános, de módosítható) megközelítések szerint:

Stratégiai partner – Legalább két évre szóló együttműködés, melynek során a partner kiemelt szerepet és lehetőségeket kap a Principessa minden kommunikációs-és marketingtevékenységében, a csapat identifikálásában a partner személyisége meghatározó (a névtől kezdődően az arculati elemeken keresztül a hangsúlyozandó és a működés minden szintjébe beépített márkajegyekig), a teljes Principessa portfólió használata korlátlanul rendelkezésre áll a partner számára, illetve folyamatosan biztosított számára a hely a versenycsapatban, Az együttműködés keretében elsősorban anyagi források válnak hozzáférhetővé a Principessa számára.

Prémium partner – Legalább egy szezonra szóló együttműködés, melynek során a partner „névszponzori” státusából fakadóan folyamatosan jelen van minden tevékenységben, meghatározó (esetleg a kizárólagosságot is elérő) méretű és terjedelmű felületet kap a hajó, illetve a csapatruházat „reklámhordozó” felületein, valamint a saját kommunikációs felületeken. A Prémium partner számára a teljes Principessa portfólió használata rendelkezésre áll a közösen meghatározott mértékben, illetve alkalmanként biztosított számára a hely a versenycsapatban. Az együttműködés keretében elsősorban anyagi források válnak hozzáférhetővé a Principessa számára.

Partner – Legalább egy szezonra szóló együttműködés, melynek során a partner meghatározott méretű és terjedelmű felületet kap a hajó, illetve a csapatruházat „reklámhordozó” felületein, valamint a saját kommunikációs felületeken. A Partner számára a Principessa portfólió elemeinek használata rendelkezésre áll a közösen meghatározott mértékben. Az együttműködés keretében anyagi források, eszközök, felszerelések és szolgáltatások válnak hozzáférhetővé a Principessa számára.

Támogató partner – Legalább egy versenyre vagy eseményre szóló együttműködés, melynek során a partner meghatározott méretű és terjedelmű felületet kap a hajó, illetve a csapatruházat „reklámhordozó” felületein, valamint a saját kommunikációs felületeken. A Partner számára a Principessa portfólió elemeinek használata rendelkezésre áll a közösen meghatározott mértékben. Az együttműködés keretében anyagi források, eszközök, felszerelések és szolgáltatások válnak hozzáférhetővé a Principessa számára.

A Principessa Sailing Team éves költségvetése (a sikerekhez szükséges optimális feltételek biztosítása mellett) 25-30 millió forint. A költségvetés fedezetét jelentő anyagi forrásokat Stratégiai és Prémium partner együtt vagy egyedül is biztosíthatja, illetve több Partner együttes részvételével is biztosíthatja. A gyakorlat azt mutatja, hogy kettőnél több Prémium partner esetén már kevéssé tudnak teljesülni partnereink elvárásai, nem tud a csapat megfelelni az adott esetben jelentősen eltérő igényeknek.

 

Esettanulmány:

Évadnyitó 2012A Szentkirályi Ásványvíz Kft-vel 2011-ben alakítottuk ki a stratégiai együttműködést. A cég éppen világdíjat nyert (a legjobb fogyasztói kampány kategóriában – „A víz arca”), s töretlen lendülettel folytatta a termékfejlesztést. A fejlesztések eredményeként bővülő termékpaletta promócióját be kellett illeszteni a már korábban sikeresen bevezetett ásványvíz-család marketingkampányába. A Szentkirályi által korábban is képviselt márkaértékek (természetesség, egészség, környezettudatosság, „a víz az élet forrása”) továbbvitele mellett új elemeket igyekeztek beemelni az új termék kapcsán. Elsősorban a fiatalabb fogyasztókra fókuszált a limonádé termékkel, ami jól illeszkedik a már korábban megkezdett „A víz arca” kampányhoz. Elsősorban a televízió képernyőjére szánt olyan további marketingeszközt szerettek volna alkalmazni, ami egyszerre közvetíti a régi és új üzeneteket, az elsődleges célcsoportra koncentrál, de szélesebb fogyasztói kör számára is figyelemfelkeltő hatású. Így esett a választás a Principessa hajóra, ami egyrészt attraktív jelenség, másrészt maga is a Balaton, azaz „víz arca”.

Az együttműködés lépcsőzetesen, egymásra épülő elemeken keresztül teljesedett ki.

1. 2011-ben a hajó teljes design-ját a Szentkirályihoz alakítottuk a legénység versenyruházatával és parti viseletével együtt, a „Víz arca” a Balaton a Principessa lett. A folyamatos vízi jelenlét eredményeként a jelentéstranszfer bekövetkezett.

2. Elkészült a Szentkirályi reklámfilmje, ami az országos kereskedelmi televíziókban rendszeresen megjelent. Az Onedin-saga óta soha nem szerepelt ennyit vitorlás hajó a képernyőn; ez jelentős nézői érdeklődést váltott ki.

3. A Principessa a versenyeken 2012-től Szentkirályi-Principessa néven jelent meg a versenyeken, a vitorlás-társadalom és a széles nyilvánosság előtt.

4. Jelentős mennyiségű Szentkirályi ásványvízzel látta el partnerünk a legénységet, így a szárazföldi és vízi edzéseken, nyílt napokon és egyéb rendezvényeken a legénység ezt a terméket fogyasztotta, ezzel kínálta és a vendégeket is.

5. Rajongói ruházat készült (pólók, kabátok, pulóverek), amelyek hangsúlyosan a Szentkirályi arculati elemek dominálnak.

6. PR cikkek születtek, melyek az Országos Sajtószolgálaton keresztül a teljes magyar sajtó számára hozzáférhetővé vált, ezeket rendszeresen szemlézték a nyomtatott és elektronikus médiumok.

7. A Szentkirályi a „Víz arca” kampány folytatásaként a az ásványvizes palackok címkéjén elhelyezte a Szentkirályi-Principessa fotóját.

Principessa Szentkirályi

8. A Szenkirályi-Principessa menedzsment partnerének (NaNaBoat Kft.) közreműködésével és a TV2 produkciós stábjának segítségével a Szentkirályi köré építve a főszezonban 3 héten keresztül naponta, Balatonfüredről élőben jelentkező kulturális és közéleti műsor.

9. A Magyar Vitorlás Szövetséggel kötött megállapodás eredményeként a Kékszalag versenyen induló összes (közel 600) hajó a szervezők közreműködésével Szentkirályi ásványvíz-csomagot kapott a rajt előtt (természetesen a Principessa edition változatot).

10. Médianyilvános eseményként Szentkirályi-Principessa partnernapot tartottunk, ahol a Szentkirályi által kiválasztott személyek (vezetők, dolgozók, partnerek) egész napos élményvitorlázáson vettek részt.

11. A Szentkirályi-Principessaról klipszerű imázs-film készült, amely elsősorban emocionális hatásmechanizmusú, és vírusmarketing jelleggel került publikálásra.

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. eredménye 2011-ben 14%-kal, 2012-ben várhatóan 13%-kal nő. A Szentkirályi-Principessa ismertsége és márka-jellege jelentősen erősödött, mostanra referencia-csapatkéntkezeli a magyar vitorlástársadalom (közel 9000 igazolt versenyző, mintegy 5000 yachttulajdonos) a versenyzőket és a Principessa Yacht Clubot egyaránt.

Principessa Kiajánló 2013 (.pdf)

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

Támogatóink>>>
Kapcsolat>>>